آسانسور هیدرولیکی جک از بغل

آسانسور هیدرولیکی جک از بغل به دلیل قابلیت نصب جک در کنار کابین و اجرای آن به صورت مستقیم و غیر مستقیم به جک از کنار شناخته شده است.  با ما در معرفی آن همراه باشید.
آسانسور هیدرولیکی جک از بغل
عناوینی که در این مطلب می‌خوانید :

آسانسور هیدرولیکی جک از بغل

آسانسور هیدرولیکی جک از بغل آسانسورهایی هستند که توسط پیستونی که در داخل یک سیلندر حرکت می‌کند تغذیه می‌‌شوند. یک موتور الکتریکی روغن هیدرولیک را به داخل سیلندر پمپ می‌کند تا پیستون را حرکت دهد. پیستون به آرامی کابین آسانسور را بالا می‌برد. دریچه های الکتریکی آزاد شدن روغن را برای فرود ملایم کنترل می‌کنند. به عبارتی دیگر در این مدل جک ها در کنار کابین داخل چاه آسانسور قابل اجرا هستند.

ماژول جک یک جزء حیاتی برای این آسانسور است زیرا پیستون، سیلندر و سر جک را نگه می‌دارد. همه اینها برای عملکرد موفقیت آمیز یک آسانسور هیدرولیک ضروری هستند. آسانسور هیدرولیکی به طور گسترده در ساختمان های تا ارتفاع پنج یا شش طبقه استفاده می‌شود. گاهی اوقات، اما به ندرت، تا 8 طبقه. این آسانسورها که می توانند با سرعت 61 متر (200 فوت) در دقیقه کار کنند.

 

آسانسور هیدرولیکی جک در بغل

عملکرد آسانسور هیدرولیکی جک از بغل

این سیستم با یک پمپ هیدرولیک متصل به یک سیلندر از بغل کار می‌کند که یک پیستون را برای حرکت کابین آسانسور بالا و پایین می‌کند. آسانسور تحت فشار سیال هیدرولیک پمپ شده به داخل سیلندر با فشار دادن دکمه تماس از طبقه بالاتر بالا می‌رود.

برای حرکت در جهت پایین، کنترل کننده دریچه ای را در مخزن هیدرولیک باز می‌کند و پس از برقراری تماس طبقه پایین به آرامی این فشار را آزاد می‌کند. از آنجایی که این نوع آسانسور می‌تواند به سادگی با باز کردن یک شیر کنترل به سمت پایین حرکت کند و از نیروی گرانش بیرون بیاید، این همان چیزی است که آنها را در استفاده از نیرو کارآمد می‌کند. در صورت قطع برق با عملکرد خودکار، حتی می‌توان آنها را با پشتیبان گیری باتری پایین آورد.

انواع جک آسانسور هیدرولیکی

جک تک مرحله ای در زمین

جک درون زمینی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد. دارای یک استوانه منفرد است که در سوراخی که در زمین حفر شده قرار می گیرد. برای قرار دادن سیلندر، که برای حمایت از کابین آسانسور در هنگام بالا و پایین آمدن استفاده می‌شود، این سوراخ باید به همان اندازه ای باشد که آسانسور به سمت بالا حرکت می‌کند.

در صورتی که یک ساختمان یا مالک ملک مایل به حفاری در زمین برای جک نباشد، آنها اغلب جایگزین را در نظر می گیرند: جک تلسکوپی

جک سوراخ دار

با سیستم های جک هیدرولیک سوراخ دار (همچنین به عنوان بالابر با عمل مستقیم شناخته می‌شود)، کابین آسانسور بر روی پیستونی نصب می‌شود که در داخل یک سیلندر حرکت می‌کند. استوانه تا عمقی برابر با ارتفاعی که آسانسور بالا می‌‌رود، به داخل زمین امتداد می‌یابد. هنگامی که مایع هیدرولیک از طریق یک سوپاپ به داخل سیلندر پمپ می‌شود، بالا می‌رود. با بازگشت مایع به مخزن،  پایین می‌آید. این سیستم اغلب Inground hydrolic نامیده می‌شود.

خوبی های جک تک مرحله ای در زمین این است که نصب آن آسان است، نسبتاً مقرون به صرفه است، مخصوصاً برای پروژه های متوسط ​​​​، ظرفیت زیادی دارد و تعمیر و نگهداری آن به یک جک محدود می شود.

جک بدون سوراخ

آسانسورهای هیدرولیک بدون سوراخ (همچنین به عنوان آسانسور با عمل مستقیم جانبی شناخته می‌شود) در اواخر دهه 1970 یا کمی قبل از آن اختراع شدند. آسانسورهای هیدرولیک بدون سوراخ از پیستون که در داخل بالابر نصب شده‌اند تا کابین را بالا و پایین کنند. این یک راه حل خاص برای ساختمان هایی که در شرایط خاکی ناپایدار ساخته شده‌اند که می‌تواند حفر چاله مورد نیاز برای یک آسانسور هیدرولیک معمولی را غیرعملی کند. سیستم های هیدرولیک بدون سوراخ از یک پیستون مستقیم برای بالا بردن خودرو استفاده می‌کنند.

رایج ترین جک مورد استفاده برای مسافت های کوتاه، جک تک مرحله ای است. تک مرحله به این معنی است که یک پیستون است که بالا و پایین می رود و وقتی به ارتفاع معینی می‌رسد تلسکوپ نمی‌کند. از این مدل برای آسانسورهای مسافربری یا باربری استفاده می‌شود.

جک طنابی

آسانسور هیدرولیکی طناب دار (همچنین به عنوان بالابر با عمل غیرمستقیم شناخته می‌شود) ارتفاع آسانسور بدون سوراخ را تا 18 متر بدون نیاز به سیلندر زیرزمینی گسترش می‌دهد. به عنوان قدرت بالاتر سیلندر هیدرولیک و واحد قدرت، نسبت 1:2 (قدرت از واحد برق هیدرولیک: فاصله حرکت واقعی آسانسور) قابل ارائه است. جک طنابی سیستم های آسانسور هیدرولیک پیستون را به نواری متصل می کنند که طنابی از آن عبور می‌کند. یک سر آن به ماشین وصل شده در حالی که سر دیگر در پایین بالابر محکم شده است.

آسانسور هیدرولیکی جک از کنار

| جهت آشنایی با انواع آسانسورهای تجاری ما را در صفحه اینستاگرام دنبال فرمایید.

مزایای آسانسور هیدرولیکی جک از بغل

  • قابلیت دسترسی آسان به تجهیزات هیدرولیکی آسانسور جهت تعمیرات و بازرسی
  • معمولا ارزان تر از واحدهای کششی هستند.
  • این مدل از آسانسور نیاز به فضای موتورخانه بزرگی ندارد.
  • نصب سریع و ایمن را ارائه می‌دهند و می توانند طرح های صرفه جویی در فضا داشته باشند.
  • فراهم نمودن امکان استفاده از 3 طرف چاهک برای ورود و خروج توسط آسانسور هیدرولیکی جک از بغل
  • می‌توانند هزینه‌های چرخه عمر کمتری در مقایسه با کششی با ظرفیت ارتفاع یکسان داشته باشند.

انواع آسانسور هیدرولیکی جک از بغل

֎ آسانسور هیدرولیکی جک از بغل مستقیم:

این مدل از جک به نوعی در جهت مستقیم به یوک کابین نصب می‌گردد که در آن نیازی به فلکه و سیم بکسل نیست. همچنین از مزایای زیر برخوردار می‌باشد:

  • اجرای سریع و راحت
  • عدم نیاز به موتورخانه در بالای چاهک
  • مناسب پروژه‌هایی با محدودیت زمانی
  • برخورداری از ایمنی بسیار بالا
֎ آسانسور هیدرولیکی جک از بغل غیرمستقیم:

آسانسور هیدرولیکی جک از بغل به صورت غیرمستقیم نسبت به روش قبل، در نسبت حرکت متفاوت عمل می‌کند. چراکه نسبت حرکت در این مدل یک به دو است. در صورتی که در نوع مستقیم یک به یک بود (سرعت جک = کابین ( جابه‌جایی 1 متر جک = جابه‌جایی 1 متر کابین)) . همچنین در این مدل نیاز به پاراشوت و سیم بکسل داریم که از سقوط ناگهانی آسانسور جلوگیری به عمل بیاورد.

لازم به ذکر است که نصب و اجرای آن نسبت به روش اشاره شده قبلی (مستقیم) از فرایند پیچیده تری برخوردار است. همچنین از مزایای زیر برخوردار می‌باشد:

  • کوتاه بودن جک
  • قابل نصب در هر چاه آسانسور
֎ آسانسور هیدرولیکی جک از بغل دوبل:

از جمله پیشرفته‌ترین نوع آسانسور هیدرولیک غیر مستقیم محسوب می‌شود که با استفاده از دو جک هیدرولیک که از بغل نصب می‌گردد، قابل اجراست که به منظور دوبل بودن جک‌ها از توانایی بسیار بالایی برخوردار است. این 2 جک هیدرولیک در یک زمان شروع به بالا بردن کابین می‌کنند که سبب برقراری تعادل آسانسور شده و فشار بار به صورت یکنواخت در کل کابین توزیع می‌شود.

مزایای این نوع جک (که اغلب جک دوقلو نامیده می‌شود و به صورت پشت سر هم در دو طرف کابین آسانسور استفاده می‌شود) شامل موارد زیر است:

  • نیاز به تنظیمات بیشتری دارند.
  • سبک تر و راحت تر در جای خود قرار می‌گیرند.
  • مقرون به صرفه ترین انتخاب هستند و می توانند برای حمل طراحی شوند.
  • کمی تعمیر و نگهداری بیشتری نیاز دارد.

لازم به ذکر است از آنجایی که جک‌ها معمولاً در دو طرف قرار می‌گیرند و سوراخی برای عقب‌نشینی جک‌ها وجود ندارد، باید فضای بیشتری در بالای راهروی بالابر خودرو وجود داشته باشد.

کاربرد آسانسور هیدرولیکی جک از بغل

در این حالت بالابر، آسانسور میتواند بار نامتعادل را به طور کامل به ریل راهنما سیستم هیدرولیک کوله مرتفع کند. راحتی استارت و ترمز آسانسور را تا حد زیادی بهبود میبخشد. به ویژه برای آسانسورهایی با ارتفاع بالابر زیاد و وزن قابل حمل کوچک مناسب است.

دو ردیف جک از بغل باعث افزایش ظرفیت می‌شود. در این حالت بالابر، آسانسور ساختار مختصر و ضریب ایمنی بالا را دریافت می‌کند. این به ویژه برای آسانسورهایی با ارتفاع آسانسور کم و وزن متوسط ​​مناسب است.

قیمت آسانسور هیدرولیکی جک از بغل

هزینه واقعی بسته به عوامل متعددی متفاوت خواهد بود، از جمله به نوع جک انتخابی (یک مرحله یا تلسکوپی)، تعداد طبقات آسانسور، تعداد دهانه های کابین، نوع درب، سبک پرداخت و … .

آسانسور هیدرولیکی جک از بغل مستقیم

سوالات متداول

چگونگی تعمیر و نگهداری آسانسور هیدرولیکی جک از بغل؟

آسانسورهای هیدرولیک باید تعمیر و نگهداری منظم داشته باشند و سالانه از نظر عملکرد عادی بررسی شوند. در حالی که این نوع آسانسور مانند هر دستگاه دیگری بسیار قابل اعتماد است، تعمیر و نگهداری می تواند عمر تجهیزات شما را افزایش دهد و از خرابی جلوگیری کند. تعمیر و نگهداری معمولی شامل بررسی کامل آسانسور و سیستم های کنترل، بازرسی پمپ هیدرولیک، بررسی کیفیت سواری و سرعت تراز کردن است.

| در صورت عدم داشتن زمان کافی جهت مطالعه مطالب ارائه شده بالا بر روی PDF کلیک فرمایید.

| همه آسانسورهای مسکونی ما نوید عملکرد بالا را می دهند و سیستم های هیدرولیک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها به گونه ای ساخته شده اند که برای مدت طولانی دوام بیاورند و حداکثر وزن مجاز را در خود جای دهند. بهترین بخش این است که شما می توانید از این عملکرد برتر در عین لذت بردن از یک بالابر کم مصرف بهره ببرید.
به منظور خرید و آشنایی با قیمت‌ها بر روی استعلام قیمت آسانسور کلیک فرمایید.

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *